H O R A

Hora, eller prostitutionens betydelse (enligt wikipedias mening): Prostitution (ytterst av latin pro-stituere, ’(offentligt) ställa ut’) kallas den verksamhet där en eller flera personer utför sexuella handlingar åt en annan mot ersättning. Ersättningen kan tillfalla utföraren eller den person som organiserar prostitutionen.

 

Alexandra Lennelöv: låt oss förstå begreppet hora rätt och det faktum att jag aldrig har utfört sexuella handlingar mot betalning. Så där förlorar glåpordet ’hora’ hela sin betydelse, och det faktum att det du kallar mig för är osanning. Slampa hade eventuellt varit mer aktuellt. Men snälla Alexandra, jag har heller aldrig varit typen som legat runt.

 

Om hora är den mest kreativa förolämpningen du kan komma på, så råder jag dig att läsa igenom de översta raderna i detta relaterade inlägg till dig och samtidigt fundera över om det är denna känsla du vill uppnå?

Hade inte orden ful, tjock, eller kanske otrevliga ord som missbildad varit mer tårdrypande eller förnedrande? Nej, om sanningen ska fram så känner jag mig varken ful, tjock eller missbildad. Jag trivs otroligt bra med mig själv, vad jag åstadkommit och mina värderingar. Man ska aldrig sticka under stolen, att det har tagit mig en otrolig tid att uppskatta mig själv och det faktum att jag har varit vilsen på vägen till resans mål.

 

Dina handlingar visar på obotligt dålig självkänsla, eller ska jag säga avundsjuka? Avundsjuka på något som jag har och inte du, och kanske är det just mitt välbefinnande och självförtroende? Jag hoppas innerligt att du finner den någon dag, även om resans väg dit kan vara lång och kantas av många sömnlösa nätter med massor av tårar.

 

Innan jag avslutar detta personliga inlägg så vill jag passa på att ge dig ett råd på vägen:

Att skriva kommentarer på en blogg som innefattar glåpord är otroligt vekt, men att skriva dessa kommentarer anonyma i hopp att du tror att jag aldrig kommer att få veta sanningen är snäppet värre . I dagens it-värld finns det något som kallas ip-nummer (som avger vilken ort det Internet du använder är registrerat på) och med en före detta som fortfarande har lam kontakt med dig, var det inte allt för svårt att spåra vem personen utan självförtroende var.

 

I fortsättningen hoppas jag att du fortsätter inspireras av mig, men lämnar glåporden utanför ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0